http://forums.cgsociety.org/archive/index.php?t-807033.html
Bump Maps and Displacement (or Height) Maps both just have height information in B/W, but the way that information is applied to the rendering is different (shading trick vs. real geometry).
Bump Maps and Normal Maps both use a similar technique to apply the information (via a shading trick), but contain different types of information (height vs. direction). Normal Maps are sometimes referred to as a subtype of Bump Maps, then called Normal Bump.
일단 외국에서는 height map보다는 dispalcement map이라고 부르는 게 더 많은것 같고
둘의 차이는 bump map은 height map과 달리 높이가 있는 것 처럼 표현 할 뿐이고 height map은 실제 지형을 저렇게 만드는거라고
그래서 결론은 bump map보다는 비용이 비쌈
'ECT' 카테고리의 다른 글
PVR: VFrame attempted to use one of these functions: (0) | 2016.03.02 |
---|---|
.ase 모델 파일 (0) | 2016.02.26 |
UML (0) | 2015.09.22 |
Excel 에서 Unicode 형식으로 CSV 파일 만들기 (0) | 2015.07.24 |
트리(Tree) (0) | 2015.07.02 |